
"İade Almıyoruz, Servise Gönderelim" Yalanına Kanmayın: Ayıplı Malda Haklarınız Neler?
Sıfır aldığınız telefon kutudan bozuk çıktı veya o çok beğenerek aldığınız ayakkabı ilk haftada yırtıldı. Mağazaya gittiğinizde duyduğunuz ilk cümle genellikle şudur: "Efendim iade alamayız, prosedür gereği servise gitmesi lazım, 20 iş günü beklersiniz." Bu cümleyi duyduğunuzda sakın kabul etmeyin! Bu, satıcıların uydurduğu bir "şirket politikası"dır, kanun değildir. 6502 Sayılı Tüketici Kanunu'na göre; ayıplı malda "tamir" sadece seçeneklerden biridir, zorunluluk değildir. İsterseniz paranızı geri alabilir, isterseniz ürünü yenisiyle değiştirebilirsiniz. Mağazaların "onarım dayatmasına" karşı nasıl dik duracağınızı, ilk 6 ay kuralını ve servis formunu imzalarken düşmemeniz gereken o tuzağı bu yazıda anlattım. Paranızı çöpe atmayın, hakkınızı seçin.










